2010. december 31., péntek

Tündi pogácsája

Kicsit kipihentem a karácsonyt és lassan gyógyulunk is, ami azon is nagyon jól látszik, hogy ma már főztem is, most meg épp pogácsát sütök. Szilveszterkor nálunk nincs nagy lakoma, nem eszünk pezsgős malacot, és nincs külön éjféli étkezés sem. Ebédre valami teljesen átlagos, hétköznapi ételt eszünk, arra azért figyelek, hogy szárnyas ne legyen - valószínűleg valami húsmentes lesz, így biztosan elkerüljük a szárnyast :) - vacsorára pedig leveles tésztában sült virslit készítek évek óta, hideg salátákkal: tejszínes kukoricasalátával és hagymás krumplisalátával. Újévkor pedig lencsét eszünk.
Amit viszont igyekszem hagyományosan elkészíteni, az a pogácsa és/vagy sajtos, sós rúd. Idén Tündi barátnőm pogácsareceptjét választottam, a kislánya a bizonyíték rá, hogy mennyire finom, ő ugyanis imádja :)
Hozzávalók:
1 dkg élesztő
1 dl tej
pici cukor
40 dkg liszt
1 púpos teáskanál só
25 dkg margarin
20 dkg reszelt sajt
1 kis pohár tejföl
2 tojás
Az élesztőt a meleg cukros tejben felfuttatom, közben összekeverem a lisztet a sóval és elmorzsolom benne a margarint, majd hozzákeverem a reszelt sajt 2/3 részét. Ezután jöhet az élesztős, cukros tej, a tejföl és a tojás. Nekem ez a mennyiség nagyon lágy lett, de valószínűleg a tejet és a tejfölt nem pontosan mértem, így gyúrtam még hozzá lisztet.
Ha ez megvan, kinyújtjuk, majd félbehajtjuk és 10 percig letakarva pihentetjük. Ezt még kétszer megismételjük, harmadszorra 20 percig pihentetjük. Amikor ez is letelt, körülbelül egycentisre nyújtjuk, megkenjük tojással, megszórjuk a maradék sajttal és kiszaggatjuk. Én előbb szaggattam, aztán kentem és szórtam.

Sütési hőfokot és időtartamot nem adott meg Tündi, így megpróbálkoztam egy általában megfelelő 180 fokkal, így majdnem 40 perc alatt sült ki egy tepsi pogácsa, pedig közben még kicsit feljebb is húztam, amikor láttam, hogy lassan sül. A másodikat már 190 fok körül sütöm. Nagyon finom lett! Kívül ropogós, belül omlós, isteni!

1 megjegyzés:

  1. Tündinek és Neked is köszi a receptet, Timi, nekem is nagyon finom lett! Lórinak is nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés