2010. december 2., csütörtök

Madárkalács

Szeretnék madáretetőt készíteni a kertünkben lakó cinkéknek és egyéb kis énekesmadaraknak, addig jutottam el, hogy találtam hozzá "szabásmintát", de leesett a hó, majd az ónos eső. Szükség törvényt bont - tegnap hirtelen madárkalácsot készítettem. Faggyú vagy legalábbis zsír lenne hozzá az ideális, de az nem volt itthon. Így egy tálkában margarint olvasztottam, két másik, kisebb tálkát kibéleltem alufóliával, elosztottam bennük az olvasztott margarint, és jó bőven szórtam beléjük napraforgó-és lenmagot. Éjszakára visszatettem őket a hűtőbe, és reggelre szépen megdermedtek:

Óvatosan kiborítottam őket a törlőpapírra, és lefejtettem róluk az alufóliát:

A két kis kalácsot fólia nélkül visszatettem a tálkába, és most az ablakpárkányon várják a madarakat:

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet! ma én is fogok venni madáreleséget, meg madárcsemegegolyót:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is szeretnék, de a hó-ónos eső kombinációban nem jutok el a piacra sem :(

    VálaszTörlés