2010. december 28., kedd

Péter pulcsija

Most már fel merem tenni, és nem baj, ha olvassa :) Az elmúlt hónap posztjai alapján úgy tűnhetett, a mackók óta nem is kötöttem, csak sütöttem-főztem, és tényleg több is volt a konyhai ténykedés, mint a kézimunka. De lopott percekben, titkos órákban karácsony előtt két nappal végre elkészült ez a pulcsi:

Itt a mintája közelebbről:

Középen egy kelta fonás, kétoldalt egy-egy egyszerű fonás, a karján is ugyanilyen fut végig. A pulóvernek története van. Még valamikor októberben volt a Lidl-ben fonalakció, ott láttam meg ezt a sötétszürke, nagyon vastag fonalat 60 dekás egységcsomagokban. Akkor már terveztem, hogy jó lenne Péternek egy pulóvert kötni karácsonyra, és lecsaptam erre, két csomaggal is vettem, gondolván, hogy 1200 grammnak elégnek kell lennie. Aztán ahogy készült és fogyasztotta a fonalat, aggódni kezdtem, hogy mégse elég. Visszamentem a Lidl-be, és már nem volt! Körbekérdeztem mindenfelé az ismerősöket, barátnőket, Budapesttől Szigetszentmiklóson át Nyíregyházáig és vissza, hogy másik városban van-e esetleg, és persze közben én is kerestem, sőt még a Lidl vevőszolgálatot is felhívtam :). Egy héttel később teljesen más miatt jártam Fehérváron, és valami isteni sugallatra bementem a harmadik Lidl-be... és ott volt a fonalam! Gyorsan pótoltam a készletet, és így már elég is lett, két gombolyag maradt végül.
Az elejét és a hátát egy meglévő pulóver alapján terveztem, a kelta fonás a Szép kézimunkák című könyvemből van, elsőre bonyolult, de könnyen belejöttem. Az ujját nem mertem magam kitalálni, kerestem egy hasonló méretű pulóvert egy újságban, és az alapján kötöttem, de mivel az ott leírt pulóver nem ilyen vastag fonalból készült, az ugyanazzal a leírással kötött ujjak hatalmasak lettek, körülbelül 10-12 centit kell majd lebontanom az ujjából :) Láttam ezt már, amikor elkészültem, de meg akartam várni, amíg Péter felpróbálja. Nagyon örült neki, és mindennap mondogatja, hogy csináljam már meg az ujját :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése