2010. december 23., csütörtök

Gubakifli

Ez pedig ma készült, illetve a második tepsivel még sül is. A receptet Limara blogján keresztül a diningguide oldalán találtam. Nálunk hagyományosan a 24-ei ebéd mákos guba, ezt a hagyományt még otthonról hoztam. Gyerekkoromban nem is hallottam gubakifliről, mindig sima bolti kifliből készült a guba, nagyon szerettem, és tavalyig én is úgy készítettem. Amikor később láttam a boltban kapható gubakifliket, meg hallottam nagymamákról, akik otthon készítik, nagyon bonyolultnak gondoltam. Úgyhogy most egyrészt kicsit büszke vagyok magamra, másrészt meg ismét rájöttem, hogy sok bonyolultnak kinéző dolog nem is az :)
A receptet nem másolom, a linken látható, pontosan ugyanúgy készítettem. A mákos guba pedig így készül belőle:
A kifliket felszeletelem és tepsiben, sütőben egy kicsit megpirítom. Közben 3/4 liter tejet felforralok, öt evőkanál mézet és 5 dkg vajat olvasztok fel benne. 30 dkg mákot cukorral megdarálok. A kiflikarikákat egy nagy jénai tálra halmozom, meglocsolom a forró vajas-mézes tejjel, és a cukros mákkal megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése