2010. november 24., szerda

Megjött a kekszmintázóm! :)

A kekszmintázó hengerről először Maimoni blogján olvastam, itt. Másodszor is, amikor fellelte egy magyarországí készítő elérhetőségét, aki kerámiából készít ilyet. Akkor sajnos lemondtam róla, illetve eltettem a vágyálmok kategóriába az ára miatt. Aztán nem sokkal később Móni harmadszor is írt a hengerről: amikor kapott egyet ajándékba. Az ajándékozó elérhetősége is ott volt a bejegyzésen, gondoltam, egy e-mail még semmibe sem kerül, és gyorsan utánajártam. Kiderült, hogy Gábor és Hajni fából készítenek gyönyörűeket, sokféle, egyedileg választható mintával, jóval olcsóbban, mint a kerámia verzió, és még kis kézi mintanyomókat is gyártanak :) Illetve Gábor készíti, Hajni, a  felesége kapcsolatot tart, levelezik, amennyire én tapasztaltam. Szóval rendeltem tőlük, és ma meg is érkezett (másfél napot a postán is nyaralt, de ezen nem hagyom magam felhúzni, jó? :) )
Így aztán, hiába van majdnem tele az egyik kekszes doboz (mert a másikból már elfogyott a vajas keksz) ma újra begyúrtam egy adag tésztát. A recept ugyanaz, mint legutóbb, csak most háromfelé osztottam a majdnem kész tésztát, és az egyikbe kakaóport, a másikba kókuszreszeléket, a harmadikba fahéjat gyúrtam, és így pihentettem.

Jól néznek ki, nem? :) Pihenő után kinyújtottam először a kakaósat, igyekeztem nem olyan vékonyra, majd végigmentem a tésztán a mintázóval. Persze először ragad, és akkor az ember tapasztalatokat szerez: jó vékonyan belisztezni a mintázót is, a tésztát is, főleg, ha ilyen vajas. Jó erősen rá kell nyomni, de vigyázni, hogy ahogy végighengergetem, ne csússzon el. Ilyen, amikor egész jól sikerül:

A kekszeket egy éles késsel kivágtam, a lepotyogott darabokat újra összegyúrtam, újra mintáztam. Amikor már nagyon kicsi a maradék, akkor pogácsaszaggatóval kerek kekszeket szaggattam, és a kézi mintázóval nyomdáztam őket. Ebből karácsonyi mintájút kértem:

Végül a szokásos módon megsütöttem, és most újabb néhány doboz nagyon finom kekszünk van itthon :)

A szögletes dobozban és a kerek tetőben a kakaós, elöl a kerek dobozban a kókuszos, a tepsiben a frissen kisült fahéjas. Megsülve, ahogy egy picit duzzad a keksz a tepsiben, kevésbé látványos a minta, de azért látványosabb, mint a fotón. Ha valakit érdekel, szívesen megírom a részleteket és Gábor elérhetőségét, vagy az e-mail címét a fenti linken is megtaláljátok, Maimoninál.

2 megjegyzés:

  1. Szia Timi!
    Megírnád nekem a készítő elérhetőségét? Mennyibe kerül egy ilyen készlet?
    Köszi,
    Detti

    VálaszTörlés