2010. november 11., csütörtök

Borajánló

Nagyon szeretem a jó borokat. Nem értek hozzájuk úgy, mint akik tényleg értenek, de dolgoztam ha jól számolom, négy nyarat borszaküzletben, és azért ott is kellett tanulni valamit, kóstoltatni, ilyesmi. Ott neveltek belém egy kis ízlést ezen a területen, és ott kötöttem örök barátságot Dúzsi Tamás boraival, különösen, ami a rozékat illeti. Ha választanom kell egy borszaküzletben vagy akár egy nagyáruházban a kínálatból, nagyon valószínű, hogy rozét, esetleg valami könnyű száraz, félszáraz fehérbort választok. Ezeket a borokat szeretem: könnyűek, jól illenek egy kis esti beszélgetéshez, nem fanyarok, nem fekszik meg sem gyomrot, sem a fejet. És ha rozé, akkor az én véleményem szerint a legjobb Dúzsi Tamás. Persze másét is szívesen megkóstoljuk :)
Márton napján illik az újbort is megkóstolni, így illik az alkalomhoz ez a poszt. Bár nem újbor, amit ajánlok, azt még nem nagyon palackozták, ilyenkor főleg az kóstolja, akinek sajátja van :) de 2009-es, és nagyon finom. Tegnap bontottuk fel Péterrel, és mindkettőnket lenyűgözött. A fentiek után gondolom, nem meglepő. hogy Dúzsi Tamás 2009-es Cabernet Sauvignon Roséjáról van szó. A fotó egy másik palackot ábrázol, a mienknek nem ilyen volt a címkéje, bár ez a Szegzárdi feliratú, pincesort ábrázoló címke fémjelzi számomra Dúzsi borait, ezzel ismertem és szerettem meg őket. Mindenkinek ajánlom, egészségetekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése