2010. november 9., kedd

Gyömbéres keksz

Kekszsütésem kezdetének az a története, hogy Regőnek volt egy pár napos diétázós időszaka egy kis hasmenés után, amikor nagyon rákapott a kekszre, és akkor nem is bántam. De utána is szinte minden étkezésnél mutatott a polc felé, ahonnan kapta, és nagyon kérte. Akkor kezdtem átkutatni a netet kekszreceptekért, és elhatároztam, hogy ezentúl mindig lesz itthon házi sütésű keksz, inkább azt egye. Az első próbálkozásom egy citromos keksz volt, aminek olyan nagy sikere lett, hogy rögtön megsütöttem narancsos verzióban is. Ami jelenleg lakik a kekszesdobozban, az pedig egy gyömbéres keksz Maimoni blogjáról, némileg megváltoztatva: én tejmentesen és csak egy fűszerrel készítettem el.
A recept:
12 dkg vaj
17 dkg cukor
1 tojás
0,7 dl víz
45 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1,5 kávéskanál őrölt gyömbér

A tojást a cukorral habosra kikeverem, majd hozzáadom a vajat, és azzal is kikeverem. A lisztben elkeverem a sütőport, a vaníliás cukrot és a gyömbért, apránként a masszához adom, és közben hozzáöntöm a vizet is. Rugalmas tésztát gyúrok belőle, egy félórán át pihentetem. Utána kinyújtom, és süteménykiszúrókkal kekszeket szaggatok belőle. 180 fokos sütőben hamar megsül, én egy kicsit túl is sütöttem, elég kemény lett, de azért a gyerekek elmajszolják :)
Lehet a víz helyett tejjel is készíteni, illetve csak gyömbér helyett szegfűszeget, fahéjat, citromhéjat stb. is tenni bele, de mivel Regő eddig nem kapott ilyen fűszereket, én elsőre csak gyömbérrel készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése