2010. november 18., csütörtök

Almás-savanyú káposztás csirkeragu

A mai ebédünket Stahl Judittól kölcsönöztem, természetesen némi átalakítással, de ő meg az Angyalok konyhájától kapta :). Az átalakítás annyi volt, hogy az eredeti recept pulykacombból készült, de mi nemigen eszünk combokat, viszont mivel ez a káposztás étel tényleg egy picit zsírosabban az igazi, így a csirkemell alá pirítottam bacon szalonnát. (Zárójel: tudom, hogy a 'bacon szalonna' kifejezés nem valami helyes nyelvtanilag - szalonna szalonna - de valahogy úgy érzem, a magyar nyelvben ez egy szalonnafajtaként honosodott meg, én így használom. Pedig nagy nyelvőrző vagyok egyébként. Zárójel bezárva). Szóval a recept:
1 nagyobb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma (ez is változtatás, én mindig több fokhagymát használok)
3 szelet bacon szalonna
fél csirkemellfilé
só, bors
fél kg savanyúkáposzta
2 alma
2 babérlevél
1 kávéskanál őrölt kömény
1 kávéskanál pirospaprika
olaj

A csirkemellet kockákra vágom, megsózom-borsozom és félreteszem. A bacont egészen apróra darabolom, és pici olajon megpirítom. Közben felaprítom a hagymát és a fokhagymát, héjastul vékony gerezdekre vágom az almát. Ha a szalonna kisült, megpirítom rajta a húst, majd szűrőkanállal kiszedem és ismét félreteszem.

Az edényben maradt olajhoz, szalonnazsírhoz teszek még egy kis olajat, és megpirítom rajta először a vöröshagymát, aztán a fokhagymát, félrehúzom és rászórom a pirospaprikát. A tűzre visszatéve mehet rá a káposzta és az alma. 

Jól összekeverem, és fedő alatt, takarékon körülbelül 20 perc alatt puhára párolom. Én kevergettem közben, de igazából azt sem kell, elvan szépen a saját levében. Aztán ha letelt 20 perc, visszateszem bele a húst. A fotó a felszálló gőz miatt lett ilyen homályos :)

Jól összeforgatom, összemelegítem, és kész is az ebéd. Tálaláskor tejfölt hintek rá, megszórom petrezselyemmel, és aki szeretne, kenyeret is törhet hozzá. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése