2011. január 17., hétfő

Kandírozott narancshéj

Íme a maradékok felhasználásának ideális példája, amikor semmi nem megy kárba :) A lekvárhoz felhasznált narancs héjának felét belefőztem a lekvárba, a másik felét pedig beáztattam, és ma elkészítettem belőle a kandírozott narancshéjat. Találtam egy nagyon jó oldalt lépésről lépésre képekkel illusztrálva, én is ez alapján csináltam. Itt kalkulátor is van, amivel ki lehet számolni, hogy a rendelkezésünkre álló narancshéj-mennyiséghez mennyi cukorra és vízre lesz szükségünk. 
A narancshéjat elvileg legalább egy napig kell áztatni hideg vízben, nekem ez két és fél lett, mire kedvem és időm lett hozzákezdeni. Utána átmossuk, vizet forralunk, és amikor forr, beletesszük a narancshéjakat, és hat percig főzzük. Lecsöpögtetjük, és amilyen súlyt most mérünk, ahhoz kell kiszámolni a cukor és a víz mennyiségét. Nekem 407 gramm narancshéjhoz 473 gramm cukrot kellett adnom, és 1,8 l vizet. A cukrot és a vizet feltettem főni, és amikor forrt, beletettem a narancshéjat.

Jó sokáig kell főzni, nekem volt körülbelül másfél óra, és a vége felé kezd látványosan elforrni róla a víz, és üvegessé válni a narancshéj. Féltem, hogy nem ismerem meg, hogy milyennek kell lennie, de elég jól felismerhető. Amikor üveges lett, elzártam alatta a lángot, szűrőkanállal kiszedtem, és a grillrácsos tepsim rácsára tettem száradni.

Ezalatt gőz felett, egy kis margarinnal megolvasztottam egy bő fél tábla étcsokit, ennyi volt itthon. Jó tanács: ne verjétek le az olvasztott csokis edényt, mert a csoki egy része szétfolyik, és nem könnyű feltakarítani. Tapasztalat...

Amikor a csoki teljesen felolvadt, az addig valamelyest megszikkadt narancshéjakat belemártogatjuk, és visszatesszük száradni. Nekem a fenti balesetből adódóan a fele se lett csokis, de csokitlanul is nagyon szeretem. Csemegének is jó, de felaprítva süteményekbe, püspökkenyérbe, müzlibe is lehet keverni.

3 megjegyzés:

  1. Hú, már a lekvárral kedvet csináltál, de ezzel... :)
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Ezt elmentem,és majd egyszer időt keritek rá és elkészitem. Köszi hogy leirtad.

    VálaszTörlés
  3. Szeretettel meghívlak a "Kuckómba" egy kis meglepetésre!

    Barbus:)

    http://barbuskucko.blogspot.com/

    VálaszTörlés