2011. január 11., kedd

Darakeksz

Fogytán volt a kekszes doboz tartalma, már csak néhány karácsonyról maradt mézeskalács tengett-lengett benne, hát eljött az ideje, hogy új kekszreceptet találjak. Sikerült is, mégpedig Mohánál, és tegnap össze is gyúrtuk, ma meg is sütöttük, a fogadtatás határozottan pozitív. Ahogy én készítettem (mivel Moha írta, hogy kevés lett, dupla adagból):
25 dkg liszt
20 dkg teljes kiőrlésű liszt
6 dkg búzadara
2 tk. sütőpor
24 dkg puha vaj (most valódi vajat használtam, nem margarint, de szerintem azzal is jó)
20 dkg nádcukor
2 tojás
2 cs vaníliás cukor
2 citrom reszelt héja

A vajat a cukorral habosra keverem. A szárazanyagokat összevegyítem és a habos vajhoz adom, végül beleteszem a vaníliás cukrot, a tojást és a citromhéjat, majd alaposan összegyúrjuk.

Egy napra hűtőbe tesszük - nekem kőkemény lett, elvileg a gyúrástól kellett volna felmelegednie, gondolom, de inkább egy fél percre betettem a mikróba, úgy már könnyebb volt gyúrni. Könnyen formálható, nem ragadós, viszont kicsit morzsálódó, repedésre hajlamos tészta lett belőle, nem szabad túl vékonyra nyújtani. Merthogy most a szokásos mozzanat jön - a tésztát kinyújtjuk és kiszaggatjuk. Nálunk készült egy nyújtásnyi kekszmintázós, a többi szaggatott kerek, csillag, virág, lepke, halacska alakú lett. A képen csak egy kis részmennyiség :)

Moha egy aszalt gyümölcsös és többféle csokis verziót készített, én a mintásakat üresen hagytam, a többibe egy-egy szem mazsolát vagy meggybefőttet nyomkodtam, és 180 fokos sütőben szép barnára sütöttem. Nagyon finom, ropogós, de nem kemény keksz lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése