2011. február 25., péntek

ViDorka pulcsik

Tegnap elkészültem a Lina barátnőm kislányainak kötött pulcsikkal. Viki ötéves, Dorka másfél lesz hamarosan, innen a ViDorka név, Lina blogjának is ez a címe.

Először Vikiét találtam ki, jó kis meleg színekből akartam, és ezt a narancs-pink kombinációt találtam a fonaltartóban. A fonalaknak megvan a történetük :) a narancssárgát még Marcinak vettem a születése előtt, amikor meleg színű babatakarót kötöttem neki. Sokáig használtuk, aztán őrizgettem, majd elbontottam, de nem tudtam, mit köthetnék belőle. Most végre megtalálta a helyét :) Remélem, Viki szeretni fogja.
Dórinak már csak az volt a szempontom, hogy ne legyen fiús, és a fazonja, mintája ugyanolyan legyen, mint Vikié. Az övé ugyan nem lett olyan meleg színű, viszont elegánsabb és pihepuha. A fonalat pedig még a nagymamám tekercselte sok évvel ezelőtt, a nagypapám tartotta neki a két kezére tekerve, mint a karikatúrákon :) A pink és a fehér csak apró maradék-gombolyagok voltak. Vikiére hímeztem egy virágot, de mivel nem sikerült valami tökéletesre, Dorkának már nem mertem. Majd megtanulok horgolni, és küldök utána horgolt virágot rátétnek :)
A minta és a méret saját tervezés, tetszett ez a plasztikus csíkos minta, ahogy a fordított sorok kidomborodnak a simán.


A fazonhoz segítséget nyújtott egy réges-régi, talán 1986 körüli Fürge Ujjak magazin :) Remélem, a pulcsik tetszeni fognak a lányoknak és anyukájuknak, és szívesen fogják hordani.

7 megjegyzés:

  1. az anyukájuknak biztosan :) és már látom lelki szemeimmel, mennyire fog örülni Viki :) Minden tőletek kapott ajándékot őrizget és előhozza a témát néha,hogy azért kapta őket,mert ti szeretitek őt :)

    VálaszTörlés
  2. Timikém nem kell a kötőtűtartó? Csak hogy nem válaszolsz a leveleimre!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Jaj Viki, ne haragudj, hogyne kéne! Tegnap gyorsan válaszoltam is, csak lusta vagyok és hanyagolom a mail-olvasást :( nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Fotók a lányokról és pulcsikról: http://vidorka.blogspot.com/2011/02/szep-pulcsik-timitol.html

    VálaszTörlés