2011. február 10., csütörtök

Citromos gyümölcskenyér

Püspökkenyeret szerettem volna sütni, ilyen recept után bóklásztam a neten. Újabban szívesebben használom a gasztrobloggerek kipróbált receptjeit, mint a különféle receptes oldalak gyűjteményeit, az valahogy olyan személytelen. Így bukkantam rá Maimoni gyümölcskenyerére, és amikor megláttam, hogy ez még a maradék tojásfehérje felhasználásához is ideális, gyorsan döntöttem. Mellette. :)
Az alaprecept:
6 tojásfehérje
18 dkg cukor
12 dkg liszt
2 citrom leve és reszelt héja
Én most üveges citromlét használtam, a héjat meg kihagytam, mert épp nem volt itthon citrom, de így is finom lett. A fentieken kívül lehet bele tenni bármilyen aszalt, kandírozott gyümölcsöt, csokidarabkákat, magvakat, diót, mogyorót, mandulát, kókuszreszeléket, ahogy tetszik. Én egy-egy maroknyi mazsolát, apróra vágott aszalt szilvát és sárgabarackot, valamint kandírozott narancshéjat tettem a tésztába, miután habbá vertem a tojást a cukorral, hozzákevertem a lisztet és a citromlét.

Az egészet jól összekeverve kivajazott-lisztezett őzgerincformába öntöttem, és kb. 40 perc alatt, 165 fokon megsütöttem. Ilyen lett:

Ezután egy tábla kockára tört étcsokit és kb. 5 deka felkockázott margarint gőz fölött összeolvasztottam egy tálban, és a sütire öntöttem. Szilárdulás után szeleteltem:
... és már el is fogyott :)

4 megjegyzés:

  1. Kösziiiiiii!!! Régóta akartam ilyesmit sütni, de nem igazán fogott meg egy recept sem. Nos ezt holnap kipróbálom!:-)
    Az külön jó, hogy hat tojásfehérje kell, ugyanis mindig gondom van, mi legyen a fehérjével, amikor valmit sütök, amibe csak sárgája kell.

    VálaszTörlés
  2. Gabka, én pici ikeás dobozkákban mindig lefagyasztom a fehérjéket, és ráírom, mennyi van egy dobozban. Ilyenkor meg előveszem :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt elkészitem. gondolom útazni vinni is jó, mert pénteken megyünk el.

    VálaszTörlés