2011. március 21., hétfő

Maxicsokis keksz

Ezt a receptet megint csak Stahl Judittól vettem kölcsön (na jó, örökbe megvettem az egyik könyvével) de egy kicsit változtattam, mert persze amikor csokis kekszet ennék, akkor pont nincs itthon annyi csoki, meg ilyenek... Dupla mennyiséget készítettem, biztos voltam benne, hogy hamar elfogy, és igazam is lett. Ezek a hozzávalók már a dupla (és általam megváltoztatott) mennyiséghez kellenek:
30 dkg liszt
2 ek. cukrozatlan kakaópor
1/2 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. őrölt fahéj
5 dkg étcsoki
5 dkg cukrozott kakaópor
20 dkg puha vaj
30 dkg cukor
2 tojás

A sütőt 200 fokra előmelegítjük, és egy-két tepsit kibélelünk sütőpapírral. (Közbevetném, hogy a múltkori sütőpapíros kudarcom után újra kipróbáltam a régi módszert, azaz olajjal kentem ki a tepsit a sütőpapír előtt, és működött, semmi nem ragadt le!) Az étcsokit apró darabokra vágom, és összekeverem a liszttel, a szódabikarbónával, a fahéjjal és a kétféle kakaóporral. Egy másik tálban robotgéppel habosra keverem a vajat a cukorral és a tojásokkal. Ezt aztán eleinte fakanállal összedolgozom a szárazanyagokkal, a végén valószínűleg egy kis kézi gyúrásra is szükség lesz. Ha jól összeállt a tészta, kézzel kis gombócokat formálok belőle, amiket tenyérrel ellapítok, és így teszem a tepsibe, viszonylag távol egymástól. 12-13 perc alatt megsül egy adag, addig lehet gombócozni a többit.

Marci szerint ha bármikor kekszet akarunk sütni, ne is csináljunk már másmilyet, csak ilyet :) Azt meg inkább nem fotóztam, hogy Regő hogy nézett ki utána :D

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ötletet! :-) Egy kérdés: szerinted meg lehet próbálni nyújtani és szaggatni a tésztát, vagy az állaga nem engedi? Ugyanis nem túl jó evő Rékám egészen más étvággyal lát neki mondjuk egy maci alakú keksz elfogyasztásához. :-))

    VálaszTörlés
  2. Szerintem meg lehet, csak jól meg kell szórni liszttel, mert kicsit ragacsos, de az állaga elég jó hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Ez nekem való, imádom a csokis kekszeket! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Timi, nézz be ide, meglepetés vár rád.
    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/05/ismet-dijkioszto.html

    VálaszTörlés