2011. július 4., hétfő

Málnahabos torta

Ezt a tortát sütöttem a páromnak a névnapjára. Persze névnapra nem kell torta, de egyszerű, könnyű, szinte diétásnak mondható gyümölcsös sütemény, oly mindegy, hogy tepsiben vagy tortaformában sütöm meg - sőt, a kapcsos tortaformából még könnyebb is kivenni, mint egy tepsiből. A recept Stahl Judittól való.
Hozzávalók:
3 dkg teljes kiőrlésű liszt
3 dkg finomliszt
1/2 kávéskanál sütőpor
1 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor
2 tojás
6 dkg barna cukor
A málnahabhoz:
30 dkg málna, plusz a díszítéshez
30 dkg natúr joghurt
15 dkg méz
1 kk. vaníliaaroma
1 citrom reszelt héja
2 csapott ek (2 deka) zselatin
2 dl hideg tejszín

A sütőt 175 fokra előmelegítjük, és összeállítjuk a tésztát. A két lisztet összekeverjük a sütőporral, hozzászitáljuk a kakaóport és félretesszük. Robotgéppel 5-6 perc alatt jó habosra verjük a tojásokat a cukorral, majd fakanállal óvatosan elkeverjük a kakaós liszttel. Egy 24 centis kapcsos tortaformát kivajazunk-lisztezünk, belesimítjuk a  tésztát, és kb. 12 perc alatt, tűpróbáig sütjük.
Közben elkészítjük a málnahabot. A megmosott málnát összeturmixoljuk a joghurttal, a mézzel és a vaníliaaromával (én botmixert használtam) és hozzáreszeljük a citrom héját. A zselatint egy kis lábosban 5-6 ek. vízzel simára keverem, és lassú tűzön addig melegítem, amíg feloldódik, majd a joghurtos keverékhez öntöm, és jól elkeverem. A tejszínt kemény habbá verem, és fakanállal ezt is hozzáforgatom.
Közben megsült a tészta, kis hűlés után, a tortaformában ráöntöm a málnahabot is. Stahl Judit számomra bonyolult, kiborítós, folpackos megoldást ír, én úgy szoktam az ilyen zselatinos, habos tortáknál, hogy a formában hagyom megdermedni - a recept szerint egy éjszakára, az én tortám majdnem 24 órát volt hűtőben - majd körbevágom, és a csatos tortakarikát leveszem róla, az alaplap marad. Ha ez is megvan, friss málnával díszítjük.
Íme a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése